Pierwszy numer „Etnomuzykologii Polskiej” jest pokłosiem konferencji organizowanych od 2012 roku przez Stowarzyszenie Polskie Seminarium Etnomuzykologiczne przy współpracy z Instytutem Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego i ze szczególnym udziałem absolwentów Podyplomowych Studiów Etnomuzykologicznych kierowanych przez dr. Tomasza Nowaka.
- Od Redakcji, s. 4–5
- Jacek Jackowski – Najstarsze zabytki fonograficzne dokumentujące polską muzykę tradycyjną. Przegląd źródeł w świetle współczesnych kwerend i badań, s. 6–32
- Piotr Dorosz – Polskie hejnały miejskie. Zarys problematyki, s. 33–43
- Teresa Nowak – Muzykantki w kulturze muzycznej wsi polskiej. Zarys problematyki, s. 44–48
- Monika Kurzeja – Gra na listku wśród górali polskich – literatura przedmiotu a komentarze wykonawców, s. 49–65
- Katarzyna Dzierzbicka – Tytus Chałubiński – koneser i propagator muzyki podhalańskiej, s. 66–73
- Dorota Majerczyk – Ślady folkloru muzycznego Rabki Zdroju i okolic, s. 74–82
- Gabriela Gacek – Znaczenie folkloru muzycznego w budowaniu współczesnej tożsamości regionalnej górali kliszczackich, s. 83–90
- Kaja Maćko-Gieszcz – Muzyka jako element tworzący wspólnotę i budujący pamięć – na przykładzie pojańczyków z Piławy Dolnej, s. 91–100
- Natalia Iwaniuk – Pieśń a tożsamość narodowa – rola folkloru pieśniowego w procesie kształtowania się tożsamości na wschodnim pograniczu Polski, s. 101–108
- Barbara Śnieżek – Nabożeństwo Gorzkich Żalów w opiniach mieszkańców archidiecezji przemyskiej, s. 109–116
- Aleksandra Kleinrok – Związki polskiego folkloru tanecznego z folklorem niemieckim w świetle zbiorów Karla Horaka, s. 117–122
- Dawid Martin – Muzyczne kontakty kratonu w Yogyakarcie z Zachodem, s. 123–134
- Noty o autorach, s. 135–140